Fadderuka

Fadderuka er den første skoleuka. Denne uka blir hva man gjør den til, og er en fantastisk mulighet til å bli kjent med fakultetet, eldre studenter og ikke minst bli kjent med de du skal studere med de neste seks årene! Alle deles inn i faddergrupper og hver gruppe får sine egne faddere.

Programmet pleier å være som nedenfor, men kan endres litt fra år til år:

• Tirsdag: Fest/konsert i Anestesien

• Onsdag: Rebusløp

• Faddersjefene har laget en rute som skal følges, og dette gjør man sammen med faddergruppen sin.

• Foreningene på fakultetet står på poster og gir dere forskjellige oppgaver dere må gjennomføre.

• Hver gruppe finner et tema sammen. Tema gjenspeiles i kostymer og eventuelle slagord (hint: Et godt gjennomført tema gir større sjanse for å vinne rebusen!). Dette pleier å være en av de beste dagene i fadderuka, så fatt mot.

• Torsdag: Idrettdag/Fest/Quiz

• Fredag: Den tradisjonelle medicinerdåpen i Anestesien

• På fredagen arrangeres den ærverdige medicinerdåpen i Anestesien. Dette er en stolt tradisjon vi har på medisin. Selve ritualet er hemmelig, og skal ikke videreformidles til andre studenter som ikke er døpt under noen omstendigheter.

• Hver profesjon (medisin/ernæring/odontologi) har sin egen dåp og selve medicinerdåpen er bare for medisinerne.

• På selve dåpsdagen samles alle nye medicinere i Lille Auditorium på PK. I auditoriet kan man ta med medbragt drikke. Her vil man bli presentert for noen av foreningene på medisin, og nye – og tradisjonelle taler vil bli holdt. Etter at man har vært i auditoriet starter selve dåpsritualet, hvor alle medicinere skal døpes. Faddersjefene kommer med mer informasjon. Etter dåpsritualet vil det bli servert middag i kantinen på PK. På middagen er alle profesjoner ved fakultetet invitert. Til maten vil det være underholdning. I 22-23 tiden beveger man seg ned til Anestesien for en videre fest med alle profesjonene. Antrekket for kvelden skal være fint, dress og kjole. Suit up!

• Mer informasjon om de andre dåpene gis fra ernærings -og tannlegefadderne.

• Dåpen er den viktigste dagen i fadderuka.

I tillegg til dette er det omvisning på PK, og som regel vorspiel og andre aktiviteter sammen med din faddergruppe.

Kommende arrangementer:

Fadderuke Høst 18