Fadderuka

Fadderuka er den første skoleuka. Denne uka blir hva man gjør den til, og  er en fantastisk mulighet til å bli kjent med fakultetet, eldre studenter og ikke minst bli kjent med de du skal studere med de neste seks årene! Alle deles inn i faddergrupper og hver gruppe får sine egne faddere.

Programmet pleier å være som nedenfor, men kan endres litt fra år til år:

Tirsdag: Fest/konsert i Anestesien

Onsdag: Rebusløp

Faddersjefene har laget en rute som skal følges, og dette gjør man sammen med faddergruppen sin.

Foreningene på fakultetet står på poster og gir dere forskjellige oppgaver dere må gjennomføre.

Hver gruppe finner et tema sammen. Tema gjenspeiles i kostymer og eventuelle slagord (hint: Et godt gjennomført tema gir større sjanse for å vinne rebusen!). Dette pleier å være en av de beste dagene i fadderuka, så fatt mot.

Torsdag: Idrettdag/Fest/Quiz

Fredag: Den tradisjonelle medicinerdåpen i Anestesien

På fredagen arrangeres den ærverdige medicinerdåpen i Anestesien. Dette er en stolt tradisjon vi har på medisin. Selve ritualet er hemmelig, og skal ikke videreformidles til andre studenter som ikke er døpt under noen omstendigheter.

Hver profesjon (medisin/ernæring/odontologi) har sin egen dåp og selve medicinerdåpen er bare for medisinerne.

På selve dåpsdagen samles alle nye medicinere i Lille Auditorium på PK. I auditoriet kan man ta med medbragt drikke. Her vil man bli presentert for noen av foreningene på medisin, og nye – og tradisjonelle taler vil bli holdt. Etter at man har vært i auditoriet starter selve dåpsritualet, hvor alle medicinere skal døpes. Faddersjefene kommer med mer informasjon. Etter dåpsritualet vil det bli servert middag i kantinen på PK. På middagen er alle profesjoner ved fakultetet invitert. Til maten vil det være underholdning. I 22-23 tiden beveger man seg ned til Anestesien for en videre fest med alle profesjonene. Antrekket for kvelden skal være fint, dress og kjole. Suit up!

Mer informasjon om de andre dåpene gis fra ernærings -og tannlegefadderne.

Dåpen er den viktigste dagen i fadderuka.

I tillegg til dette er det omvisning på PK, og som regel vorspiel og andre aktiviteter sammen med din faddergruppe.