LISS

LISS – Legestudentenes interesseforening for sutur og strikk

Håndarbeidsforening for alle som tilhører Det medisinske fakultet.

LISS ønsker å skape et sosialt miljø på tvers av ulike kull ved Det medisinske fakultet, der studentene får mulighet til et annerledes avbrekk fra lesingen. I tillegg arrangerer foreningen prosjekter der de som ønsker kan bidra med sitt håndarbeid til ulike formål, som for eksempel oransjeskjerf, Rosa sløyfe-aksjonen og klær til nyfødtintensiven.

Hvis man heller vil strikke kofte til mormor eller hekle seg brudekjole, så er dette også helt i orden. Foreningen er for alle som tilhører Det medisinske fakultet, uansett om man er en ivrig strikker, periodestrikker eller aldri har holdt i strikkepinner før - gutter som jenter. Det stilles med andre ord ingen krav til ferdighetsnivå eller erfaring med håndarbeid.

Det arrangeres treff ca. én gang i måneden.

Hvis det er noe du lurer på, kan du kontakte foreningens leder eller nestleder på e-post: aub1@live.no / mettemlarsen@hotmail.com